Pobrežie Tichého oceánu cez Big Sur je zasiahnutá v duchovnosti. Pred päťdesiatimi rokmi tu hlavné hnacie sily protikultúrnych fermentovaných revolučných myšlienok, ako minuloročná leta lásky vyzdobila monumentálnu kocovinu. V Japonsku predviedol Nissan prvý GT-R, ktorý bol znovu premietaný do salónu Skyline, ktorý by zapálil úplne novú automobilovú subkultúru. V Turíne dizajn automobilov tyro Giorgetto Giugiaro založil svoju spoločnosť Italdesign a bude pokračovať v tvorbe desiatok najdôležitejších automobilov na svete.
Takže nie sú len fyzikálne sily, ktoré sa na mňa tlačia, keď opúšťam inú kalifornskú vlásenku. Je to váha histórie. Existuje nebezpečenstvo aj preto, lebo vozidlo je Nissan GT-R50, spoločný 50. výročie narodenia, ktorý predstavil Italdesign japonskému gigantovi, ktorý tiež dokazuje schopnosť Talianov vyrábať a vyrábať karosériu. Plány majú byť 50 a každý bude stáť najmenej 800 000 libier. Práve teraz je len jedno … a to je ono.
Horúce tri dni sa zdvihne na známejšie hviezdy v roku 2018 zhromaždenia Quail Lodge a Pebble Beach, dve najprestížnejšie súťaže na svete. Je to však aj súčasť oživujúceho konštruktu karosárskych príbehov, ktorý sleduje korene späť na divoko vyvážené jednorazové zábavy, ktoré skutočný život Jay Gatsbys a ich európske ekvivalenty priniesli do cesty. GT-R je talismanický pre novorozencov Gatsbys z Silicon Valley a rapových oligarchov západného pobrežia.
Opätovné osadenie tohto auta je zaujímavou estetickou výzvou. Fanúšikovia a dievčatá GT-R to vedia ako „Godzilla“, ale aj to je takmer ekologické: ide o stroj s tvrdou hlavou, tvrdohlavý stroj, ktorý robí vodiča na Robocop. Emocionálne, určite, ale nie rovnakým spôsobom ako Aston Martin alebo Ferrari sú emocionálne.
Prečítajte si ďalší
Pre človeka GT-R50 je zlato rozhodne vec a pokrýva prvky z uhlíkových vlákien na nos a chvost spôsobom, ktorý spôsobuje, že sa zdá, že sa iný automobil pokúša pretlačiť. Je tu tiež v chladiacich zásuvkách „samurajskej čepieľky“ za prednými kolesami.
Efekt je vypustený hviezdne dvojitými zadnými svetlami, ktoré naozaj vyzerajú, že plávajú voľne. Obrovské pohyblivé zadné krídlo a difúzor kotviaci GT-R50 v aerodynamickej realite, ale v každom inom zmysle je to expertný amalgám európskej citlivosti a japonského anti-dizajnu. Zlatý motív pokračuje dovnútra. Je to krásne, ale nie tak, ako to vieme.
„Mystika GT-R a jej samotná DNA je to zviera. Je to brutálny vzhľad, ale vedecké presne. Považujem to za nevyhnutné a je tu japonská estetika, ktorá je nevyhnutná. To znamená, že musí prísť prirodzene, pretože GT-R je akumuláciou mnohých potrebných vecí. “
Je nevyhnutné aj sebakontrovať počas jazdy. Model GT-R50 bol prepracovaný ramenom Nissa Nisso pre motorsport, takže to, čo leží pod ním, je také presvedčivé ako jeho nový taliansky oblek na mieru. Je poháňaný ručne vyrobeným 3,8-litrovým V6 s výkonom 710 koní, sú tu turbo s dvojitými spojkami GT3 s konkurenciou, rozšírenými medzichladičmi, ťažkou kľukovou hriadeľou, piestami, spojovacími tyčami, prepracovaným nasávacím a výfukovým potrubím a zosilnený rozdiel. Zadné odpruženie používa kontinuálne variabilné tlmiče Bilstein, obrovské brzdy Brembo (tiež talianske) a 21 palcové kolesá z uhlíkových vlákien majú pneumatiky Michelin Pilot Super Sport.
James Lipman
Vek nezomrel staré desaťročie GT-R, že je prekvapený. Nie je to jemné, ani obzvlášť agilné auto, ale to je príšerná cesta po ceste ako nič iné, neúprosný hi-tech potlačovač, ktorý máte pocit, že nebudete mať odpoveď, bez ohľadu na otázku. Teraz to robíte s obnoveným swaggerom.
Potreba vedieť:
Cena: 800 000 GBP
Motor: 710 koní, 3.8-litrový twin-turbo V6