Mnoho najväčších problémov, ktoré spôsobuje zlyhanie ložísk a vinutí a narušenie výkonu motora, je v dôsledku prehriatia. Tu sú niektoré z problémov, ktoré je potrebné riešiť, aby sa zabránilo prehriatiu elektromotora:

1. Preťaženie

Najbežnejší vinník, preťaženie motora, môže byť nepretržitý alebo prerušovaný, v závislosti od kolísania zaťaženia. Preťaženie je spôsobené aj vtedy, keď motor beží pri vyšších zaťaženiach, než je určené.

2. Vetranie

Elektromotor je konštruovaný takým spôsobom, aby umožňoval vyžarovanie tepla vytváraného jeho vinutiami a ložiskami z jeho telesa. Ak konštrukcia motora neumožňuje únik zachyteného vzduchu, telo motora sa môže prehriať.

3. Napätie

Elektromotory sú navrhnuté tak, aby pracovali bezpečne v rámci určitého napätia, ako je uvedené na typovom štítku ako menovité napätie. Ak je motor vyrobený tak, aby pracoval mimo svojho menovitého napäťového limitu, jeho výkon trpí a začína sa prehrievať.

4. Elektrická oceľ

Mnohé faktory určujú schopnosť ocele prenášať tok. Okrem toho laminovaný kryt oceľového jadra motora tiež určuje prietok vírivých prúdov generovaných počas prevádzky motora. Ak má oceľ, použitá na výrobu jadra motora, nízku kvalitu, alebo ak nie je laminácia jadra dostatočne hrubá alebo je poškodená, môže to ovplyvniť prúdenie elektrického prúdu, čo vedie k prehriatiu.

5. Hustota prúdu

Priamym dôsledkom Ohmovho zákona je, že čím je tenší drôt, ktorý sa používa vo vinutí motora, tým väčší je odpor, ktorý vedie k vyššej spotrebe elektrickej energie vo forme tepla. Toto nielenže stráca elektrický náboj motora, ale vedie tiež k prehriatiu motora.

6. Cirkulujúce prúdy

Kvôli určitým podmienkam v motore sa môžu vytvoriť cirkulačné prúdy. Tieto nepomáhajú motoru vykonávať akúkoľvek prácu, ale iba spotrebovávajú elektrinu a potom ju vypudzujú ako teplo. Nesprávne vinutie vodiča je vo všeobecnosti zodpovedné za tento problém.

7. Harmonické látky

Keď sú rovnaké odporové záťaže napájané z rovnakého napájacieho zdroja ako motor, vedie to k produkcii harmonických látok, ktoré produkujú záporný moment v protiklade so základným krútiacim momentom, čo vedie k prehriatiu.