Redukcia prevodov

Redukcia prevodov sa týka prevodov rôznych veľkostí, ktoré menia rýchlosť alebo krútiaci moment motora.
Redukcia prevodov. Známy termín pre mnohých, ale čo to vlastne znamená?

Na povrchu sa môže zdať, že ozubené kolesá sú „redukované“ v množstve alebo veľkosti, čo je čiastočne pravda. Keď rotačný stroj, ako je motor alebo elektromotor, potrebuje znížiť výstupné otáčky a / alebo zvýšiť krútiaci moment, ozubené kolesá sa bežne používajú na dosiahnutie požadovaného výsledku. „Redukcia“ prevodovky sa konkrétne vzťahuje na rýchlosť rotačného stroja; rýchlosť otáčania rotačného stroja je „redukovaná“ delením prevodovým pomerom väčším ako 1: 1. Prevodový pomer väčší ako 1: 1 sa dosahuje vtedy, keď menšie ozubené koleso (zmenšený rozmer) s menším počtom zubov oká a poháňa väčší prevod s väčším počtom zubov.

Redukcia prevodov má opačný účinok na krútiaci moment. Výstupný krútiaci moment rotačného stroja sa zvyšuje vynásobením krútiaceho momentu prevodovým pomerom, menším stratám účinnosti.

Zatiaľ čo v mnohých aplikáciách redukcia redukuje rýchlosť a zvyšuje krútiaci moment, v iných aplikáciách sa redukcia prevodov používa na zvýšenie rýchlosti a zníženie krútiaceho momentu. Generátory vo veterných turbínach používajú redukciu ozubených kolies týmto spôsobom, aby premenili relatívne pomalú rýchlosť turbínových lopatiek na vysokú rýchlosť schopnú generovať elektrinu. Tieto aplikácie používajú prevodovky, ktoré sú zostavené oproti tým, ktoré sú v aplikáciách, ktoré znižujú rýchlosť a zvyšujú krútiaci moment.

Ako sa dosahuje redukcia výstroja? Mnohé typy reduktorov sú schopné dosiahnuť redukciu ozubených kolies vrátane, ale nie sú obmedzené na, paralelné hriadeľové, planétové a pravouhlé šnekové prevodovky. V paralelných hriadeľových prevodovkách (alebo reduktoroch) ozubené koleso s určitým počtom zubov a poháňa väčší prevod s väčším počtom zubov. „Redukcia“ alebo prevodový pomer sa vypočíta vydelením počtu zubov veľkého ozubeného kolesa počtom zubov na malom prevodovom stupni. Ak napríklad elektromotor poháňa ozubené koleso s ozubením 13 zubov, ktoré zaberá s ozubeným kolesom 65 zubov, dosiahne sa redukcia 5: 1 (65/13 = 5). Ak sú otáčky elektromotora 3 450 ot / min, redukuje prevodovka túto rýchlosť päťkrát na 690 ot / min. Ak je krútiaci moment motora 10 lb-in, prevodovka zvýši tento krútiaci moment o päť až 50 lb-in (pred odpočítaním strát účinnosti prevodovky).

Paralelné hriadeľové prevodovky mnohokrát obsahujú viac prevodov, čím sa zvyšuje redukcia prevodových stupňov. Celkové zníženie prevodového pomeru (pomer) sa stanoví vynásobením každého jednotlivého prevodového pomeru z každého stupňa prevodového stupňa. Ak prevodovka obsahuje prevodové stupne 3: 1, 4: 1 a 5: 1, celkový pomer je 60: 1 (3 x 4 x 5 = 60). V našom príklade by elektromotor s výkonom 3 450 otáčok za minútu znížil svoju rýchlosť na 57,5 ​​ot / min pomocou prevodovky 60: 1. Točivý moment elektrického motora 10 lb-in by sa zvýšil na 600 lb-in (pred stratou účinnosti).

Ak pastorok a jeho ozubené koleso majú rovnaký počet zubov, nedochádza k žiadnej redukcii a prevodový pomer je 1: 1. Ozubené koleso sa nazýva napínacia kladka a jeho primárnou funkciou je skôr zmena smeru otáčania ako zníženie rýchlosti alebo zvýšenie krútiaceho momentu.

Výpočet prevodového pomeru v planétovom redukčnom prevodovom stupni je menej intuitívny, pretože závisí od počtu zubov slnka a ozubených kolies. Planétové kolesá pôsobia ako vodiace kladky a neovplyvňujú prevodový pomer. Planétový prevodový pomer sa rovná súčtu počtu zubov na slnku a ozubeného kolesa vydeleného počtom zubov na slnečnom kolese. Napríklad planétová súprava s ozubeným kolesom 12 zubov a ozubeným kolesom 72 zubov má prevodový pomer 7: 1 ([12 + 72] / 12 = 7). Planétové súpravy ozubených kolies môžu dosiahnuť pomery od približne 3: 1 do približne 11: 1. Ak je potrebné viac redukcie prevodových stupňov, môžu sa použiť ďalšie planetové stupne. Prevod ovplyvňuje frekvenčný menič.

Redukcia ozubeného prevodu v šikmom pohone v pravom uhle závisí od počtu závitov alebo „štartov“ na šneku a počtu zubov na spojovacom šnekovom kolese. Ak má červ dva štarty a párovacie koleso má 50 zubov, výsledný prevodový pomer je 25: 1 (50/2 = 25).